Friday, September 24, 2010

Jom Bisnes!!!

Zaman skang ni masing2 sibuk mencari dwet. Gaji beribu2 pon tak cukup2. Nak wat part time bisnes la ape la.Ye la, walaupun pembesar-pembesar negara kita kate negara kita ekonominya semakin pulih, tapi barang2 makin mahal... Kos hidup makin tinggi. Semua benda kena bayar. Pendek kata, kalau takde dwet tu bley jadi pengemis di tanah sendiri la. Punya power penangan sehelai kertas yang bernama DUIT ni. 





money Pictures, Images and Photos

Rata-rata kawan-kawan yang aku kenal semua nak wat bisnes part time. Paling tak pun penah berangan la nk ade bisnes sendiri. Cam aku jugakla, mampu berangan jer. Ade macam-macam bisnes kat Malaysia ni yang boleh kita ceburi. Tinggal nak ngan tak nak jer. 


Paling hangat bisnes MLM la. Pada aku ni la bisnes paling senang orang fikir cara termudah untuk dapat duit. Tapi tak semua la berjaya dalam MLM ni. Selalunye org atas jer yang jadi kaya tp org bawah nganga jer la dengar kejayaan diorg. Hmmm...memang tensenla kawan2 aku yang penah persuade aku untuk join MLM ni. Sorry yer kawan2, aku kurang minat. 




Money makes The Happiness Pictures, Images and Photos

Aku berfikiran konservatif la pasal duit2 ni. Pada aku wat bisnes biar nampak barang or service yang dijual, lepas tu tak nak ade penindasan dalam mendapatkan keuntungan. 


Satu lagi bisnes yang hangat skarang ni, bisnes internet. Cam best jugak. Salah satu yang aku tahu, caranya dengan sama2 promote barang or perkhidmatan dalam internet. 




Computer Geek emoticon Pictures, Images and Photos

Nak tahu lebih lanjut klik teknik dapat duit dari internet .


Premium Hard Design Crystal Case Cover for Apple iPhone4, 4th Generation, 4th Gen - White Flower Floral Butterfly 15 inch Notebook Laptop Computer / Apple MacBook Pro 15 Black and White Fleur Carrying Case Sleeve Coby 1.8-Inch Video MP3 Player with FM, 4 GB Flash Memory MP620-4GRED (Red)

4 comments:

Mat Dunia said...

terima kasih kerana memberi positive feedback...saya berjanji akan berkongsi dengan anda bagaimana mendapat duit percuma kecil-kecilan...tunggu...saya janji....

Mat Dunia said...

terima kasih kerana memberi positive feedback...saya berjanji akan berkongsi dengan anda bagaimana mendapat duit percuma kecil-kecilan...tunggu...saya janji....

Mat Dunia said...

terima kasih kerana memberi positive feedback...saya berjanji akan berkongsi dengan anda bagaimana mendapat duit percuma kecil-kecilan...tunggu...saya janji....

Mat Dunia said...
This comment has been removed by the author.

Baca la ni sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...